niedziela, 20 lipca 2014

Kapelusik po raz pierwszy... Damą być :-)

Wczoraj pojawiła się potrzeba. Kapelusik potrzebny od zaraz, bo jak wyruszyć na odpust z gołą główką, gdy na dworze taki skwar?
Za potrzebą pojawiła się reakcja w postaci nieprzespanej nocy :-)

I tak, dziś w nocy, powstał taki oto kapelusik dla mojej 17 m-cznej Oliwii. 


Wykonałam go z cienkiej, mięciutkiej bawełnianej przędzy, łączonej w dwie niteczki. Użyłam szydełka nr 2.

Przędza pochodzi ze sklepu Kamart, ale niestety nie jest już raczej dostępna w sprzedaży. Ale prowadząca sklepik Kasia na pewno doradzi, co zakupić na taki kapelusik. Ja przychyliłabym się np. do kordonka Kaja.


Wzorek na czapkę można znaleźć tutaj: Czapeczka - jak wykonać

Dodatki wykonałam z kordonka Kaja. Białe elementy to również przędza. Dodatkowo użyłam cekinków w kształcie kwiatuszka, które "nadziałam" na spiralne wąsy.


Spiralnie wykonana różyczka powstała na podstawie tego oto schematu: Różyczka - jak wykonać

Malutkie kwiatki wymyśliłam sama, są bardzo łatwe. Na pierścieniu zamkniętym z 5 oczek łańcuszka różową nitką, zrobiłam 12 półsłupków z narzutem. Potem zmiana koloru nici na biały i na pierwszym półsłupku z narzutem robimy półsłupek, potem łańcuszek z 6 oczek, który kończymy półsłupkiem na kolejnym półsłupku z narzutem poprzedniego rzędu. Przechodzimy na kolejny półsłupek z narzutem i robimy na nim półsłupek, potem łańcuszek itd... Otrzymujemy 6 łańcuszkowych płatków, a każdy z nich obrabiamy 6-ioma półsłupkami. Tylko 3 rządki, a kwiatuszek bardzo wdzięczny.


Listeczki robimy według opisów z tej strony: Listki - jak wykonać

Moje troszkę zmodyfikowałam, ale dość nieznacznie, tak więc nie będę tego opisywała, żeby nie wprowadzać zamieszania :-)

 A teraz mała sesja zdjęciowa prezentująca moją damę w nowym kapelusiku. Niestety modelka nie chciała pokazać się od przodu, a mój telefon z aparatem jest za wolny, by zrobić odpowiednie zdjęcie tej ruchliwej istotce :-)



Z ojcerm chrzestnym... Mam nadzieję, że mi nie urwie głowy za nieautoryzowane pozowanie na moim blogu :D


2 komentarze:

  1. Śliczny kapelusik :) a Oliwka rośnie jak na drożdżach :)
    Pozdrawiam
    ps.
    kopertówek nie pakuję dodatkowo w koperty bo to by była chyba przesada :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za pochwałę i za szybką odpowiedź. Pytam, bo kopertówek jeszcze nie robiłam, a zazwyczaj każdy chce kartkę w kopercie, gdy zamawia. Więc nie wiem, czy i w tym wypadku nie byłabym proszona o to :-)

    OdpowiedzUsuń